BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Thursday, November 19, 2009

tatkala ini...

tatkala ini aku sendiri...
melalui masa dan minit seorang diri...
tanpa ditemani oleh mereka disisi...

tatkala ini aku memikirkan hari-hari mendatang
yang bakal aku lalui selepas ini...
adakah setabah dan sekuat itu...

tatkala ini aku berasa begitu takut...
ingin sahaja diri ini menangis...
menghadapi cabaran masa hadapan...
yang kita sendiri tidak tahu kesudahannya...

tatkala ini ingin aku kembali...
kembali ke zaman kanak-kanakku...
kembali ke zaman persekolahan...
yang tidak mungkin aku lupai kegembiraannya...

tatkala ini aku memikirkan sesuatu...
layakkah aku melangkah selangkah ke hadapan...
bermain dengan api dan air...
layakkah aku menjadi seperti yang diinginkan...

tatkala ini seribu persoalan bermain-main diminda ini...
apa yang patut aku lakukan...
mengikut seperti yang dirancang...
atau...
bertindak dan berfikir...

0 comments: