BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Friday, October 15, 2010

16.10.10... no 68

hhhhhhmmmmmmmmm...
akhirnya setalah bertungkus lumus belajar selama 16 tahun lamanya...
hari ini aku bakal menggenggam segulung ijazah...
4 tahun belajar... banyak pahit getir ku tempuhi...
akhirnya ijazah yang kuidamkan menjadi milik aku...

Namun... apa yang aku rancangkan pada hari ini seperti tidak kena...
bak kata pepatah...
" KITA HANYA MERANCANG TUHAN YANG MENENTUKAN"...
lain yang aku plan... lain pulak yang jadi...
jadi memang benar kata pepatah itu...
kita sebagai manusia hanya mampu merancang sebaik mungkin...
Namun...
ada yang Maha Berkuasa mampu menentukan rancangan kita berjaya
atau tidak...
dan kali ini rancangan yang aku rancang semuanya tidak berjaya...

Impian hanya tinggal impian...
sedih memang sedih...
namun kalau ikutkan hati tak nak jer pergi konvo...
tapi bila difikirkan balik...
buat penat 4 tahun berusaha rugilah kalau tak naik pentas...

MUNGKIN... ini dugaan buat diriku...
yang banyak sangat melakukan dosa pada-MU...
entahlah sejak dari hari jadi aku lagi...
aku dah tak rasa gembira...
sampai ke saat ini pada hari konvokesyen aku tetap tidak gembira...
kenapa???

Orang lain gembira menerima segulung ijazah...
namun aku...???
entah aku sendiri tak pasti kenapa....???
konvo... oh... konvo...
boleh bagi aku sedikit kebahagian....

Pada rakan-rakan...
ku rakamkan sejuta tahniah...
perjuangan yang telah kita lalui...
KINI... berjaya dengan menggenggam segulung ijazah..
penah lelah yang kita taburkan membuah hasil yang tidak terhingga...

**TAHNIAH DAN SELAMAT BERKONVO**

0 comments: